Fundacja BrandyLab

Ilość wyzwań ekologicznych, każe na nowo definiować cele i pomysły na funkcjonowanie marek i organizacji. Lokalne i globalne marki sięgają po wsparcie zewnętrznych ekspertów, by zobaczyć więcej i dostosować swoje działania do nowych wyzwań.

Projekty

Pro

je

kty

 

Ziemianie Projektują

W 2020 roku powstał raport Ziemianie Atakują jako podsumowanie ogólnopolskie go badania świadomości klimatycznej Polaków przeprowadzony przez Kantar Polska i UNGC Polska.

Ziemianie Projektują

W 2020 roku powstał raport Ziemianie Atakują jako podsumowanie ogólnopolskie go badania świadomości klimatycznej Polaków przeprowadzony przez Kantar Polska i UNGC Polska.

Pokazał on czego oczekują Polacy w zakresie ekologii, podsumował wiedzę i zebrał wskazówki strategiczne do działania dla instytucji rządowych, firm i podmiotów otoczenia biznesowego. Aż 75% badanych zwróciło uwagę na problem redukcji plastików w opakowaniach.

Dlatego, przy współpracy z Kantar, Lata Dwudzieste, UNGC Polska i Food Law. przygotowaliśmy raport Ziemianie Projektują. Pierwszy w Polsce w pełni darmowy przewodnik o możliwościach redukowania i zastępowania plastiku w opakowaniach, ekoopakowaniach oraz innowacjach w tej dziedzinie, z szeregiem komentarzy i przykładów, pokazujących cichą rewolucję, która już trwa.

Ziemianie Atakują

Jesteśmy częścią rodziny Ziemian i przygotowaliśmy projekt raportu 2022.

Ziemianie Atakują

Jesteśmy częścią rodziny Ziemian i przygotowaliśmy projekt raportu 2022.

Prócz zrealizowania strony graficznej, przygotowany został nasz autorski komentarz wspólnie z Marcinem Pawilno-Pacewiczem (Kantar Polska) opowiada o zmieniających się zachowaniach konsumenckich i trendach przyszłości.

 
 

Mięso przyszłości

Hodowla zwierząt i produkcja mięsa jest jednym z największych emiterów CO2. Już dziś wiadomo, że mięso można produkować innymi metodami, wprost z czystego laboratorium, uzyskując niezwykle zdrowe i ekologiczne rezultaty.

Mięso przyszłości

Hodowla zwierząt i produkcja mięsa jest jednym z największych emiterów CO2. Już dziś wiadomo, że mięso można produkować innymi metodami, wprost z czystego laboratorium, uzyskując niezwykle zdrowe i ekologiczne rezultaty.

Powstaje pytanie jak to nowe mięso ma wyglądać i na jaką półkę sklepową miałoby trafić,  jak o nim mówić i jak do niego przekonywać? Stworzyliśmy interdyscyplinarny zespół projektantów, studentów, badaczy i prawników pod kierunkiem dr hab. Macieja Konopki, by stosując narzędzia designu spekulatywnego pokazać przyszłość mięsa.

Raport jest dostępny online i w pełni darmowy. Pokazuje przebadane w Kantarze na wąskiej grupie docelowej projekty, które powstały w toku półrocznego cyklu projektowego. Raport zawiera szereg komentarzy ekspertów z zakresu: novel food, packagingu, strategii marki oraz badań konsumenckich.

Wahapahapa

W ramach projektu Polska Pomoc, na zaproszenie Fundacji Kultury Świata, wsparliśmy w zakresie wzornictwa i brandingu koncept marki orzeszków nerkowca.

Wahapahapa

W ramach projektu Polska Pomoc, na zaproszenie Fundacji Kultury Świata, wsparliśmy w zakresie wzornictwa i brandingu koncept marki orzeszków nerkowca. W Tanzanii zbiera się rocznie ok. 126 tys. ton orzechów nerkowca. Produkcja nerkowców jest trudna i żmudna a w wielu manufakturach każdy orzeszek wciąż jest rozłupywany ręcznie. A jednak półki sklepów, pełne są różnych opakowań tych produktów. Dla tubylców ceny są za wysokie a turystów wciąż jest zbyt niewielu aby myśleć o skali całego kraju. Pozostaje eksport.

Po wizycie studyjnej i konsultacjach z aktywistami marka została pozycjonowana jako nowoczesny, lokalny produkt z silnym ładunkiem emocjonalnym opartym na szczerości i wiarygodności. Dostępny w turystycznych skupiskach i w eksporcie.

Stworzona przez nas nazwa Wa hapa hapa (w Swahili znaczy „stąd”) łączy egzotykę z czytelnością i rytmicznością. Proste, jednokolorowe logo autorstwa Zofii Roguli, łatwe do skutecznej aplikacji w najtrudniejszych, jak plandeka land rovera warunkach, zawiera elementy kojarzone ze zbiorem nerkowców. Ich użycie a także dobór kroju liter sugerują ręczną robotę. Celem było stworzenie wrażenia tradycyjnej lokalnej marki z nowoczesnym etosem.

 
 

Nowa Forma Znicza

Polska jest jednym z trzech największych producentów i eksporterów zniczy na świecie. Mimo to dla współczesnego wzornictwa znicze nagrobne pozostają wciąż przedmiotami niewidzialnymi

Nowa Forma Znicza

Polska jest jednym z trzech największych producentów i eksporterów zniczy na świecie. Mimo to dla współczesnego wzornictwa znicze nagrobne pozostają wciąż przedmiotami niewidzialnymi Brak też działań, które mogłyby wynikać z zaangażowania społecznego. Fundacja Projekt Starsi, która zajmuje się osobami w podeszłym wieku narażonymi na przemoc postanowiła zmienić tę sytuację. Na zlecenie Fundacji przeprowadziliśmy proces projektowy i serię badań konsumenckich oraz cykl prototypowania z uwzględnieniem zbieranych na drodze wywiadów jakościowych opinii.

Dzięki temu powstała nowa formy znicza, odpowiadającej potrzebom laicyzującego się społeczeństwa i osób szukających bardziej eleganckiej, minimalistycznej formy a zarazem wrażliwych na jego ekologiczny wymiar, rozumiany jako możliwość wielokrotnego użycia stał się początkiem drogi projektowej. Przez zaproszonego do współpracy projektanta ceramiki została przygotowana do finalna wersja do etapu PoC.

Ziemianie Projektują

Ziemianie Projektują

Ziemianie Projektują

W 2020 roku powstał raport Ziemianie Atakują jako podsumowanie ogólnopolskie go badania świadomości klimatycznej Polaków przeprowadzony przez Kantar Polska i UNGC Polska.

Pokazał on czego oczekują Polacy w zakresie ekologii, podsumował wiedzę i zebrał wskazówki strategiczne do działania dla instytucji rządowych, firm i podmiotów otoczenia biznesowego. Aż 75% badanych zwróciło uwagę na problem redukcji plastików w opakowaniach.

Dlatego, przy współpracy z Kantar, Lata Dwudzieste, UNGC Polska i Food Law. przygotowaliśmy raport Ziemianie Projektują. Pierwszy w Polsce w pełni darmowy przewodnik o możliwościach redukowania i zastępowania plastiku w opakowaniach, ekoopakowaniach oraz innowacjach w tej dziedzinie, z szeregiem komentarzy i przykładów, pokazujących cichą rewolucję, która już trwa.

Ziemianie Atakują

Ziemianie Atakują

Ziemianie Atakują

Jesteśmy częścią rodziny Ziemian i przygotowaliśmy projekt raportu 2022.

Prócz zrealizowania strony graficznej, przygotowany został nasz autorski komentarz wspólnie z Marcinem Pawilno-Pacewiczem (Kantar Polska) opowiada o zmieniających się zachowaniach konsumenckich i trendach przyszłości.

Mięso przyszłości

Mięso przyszłości

Mięso przyszłości

Hodowla zwierząt i produkcja mięsa jest jednym z największych emiterów CO2. Już dziś wiadomo, że mięso można produkować innymi metodami, wprost z czystego laboratorium, uzyskując niezwykle zdrowe i ekologiczne rezultaty.

Powstaje pytanie jak to nowe mięso ma wyglądać i na jaką półkę sklepową miałoby trafić,  jak o nim mówić i jak do niego przekonywać? Stworzyliśmy interdyscyplinarny zespół projektantów, studentów, badaczy i prawników pod kierunkiem dr hab. Macieja Konopki, by stosując narzędzia designu spekulatywnego pokazać przyszłość mięsa.

Raport jest dostępny online i w pełni darmowy. Pokazuje przebadane w Kantarze na wąskiej grupie docelowej projekty, które powstały w toku półrocznego cyklu projektowego. Raport zawiera szereg komentarzy ekspertów z zakresu: novel food, packagingu, strategii marki oraz badań konsumenckich.

Wahapahapa

Wahapahapa

Wahapahapa

W ramach projektu Polska Pomoc, na zaproszenie Fundacji Kultury Świata, wsparliśmy w zakresie wzornictwa i brandingu koncept marki orzeszków nerkowca. W Tanzanii zbiera się rocznie ok. 126 tys. ton orzechów nerkowca. Produkcja nerkowców jest trudna i żmudna a w wielu manufakturach każdy orzeszek wciąż jest rozłupywany ręcznie. A jednak półki sklepów, pełne są różnych opakowań tych produktów. Dla tubylców ceny są za wysokie a turystów wciąż jest zbyt niewielu aby myśleć o skali całego kraju. Pozostaje eksport.

Po wizycie studyjnej i konsultacjach z aktywistami marka została pozycjonowana jako nowoczesny, lokalny produkt z silnym ładunkiem emocjonalnym opartym na szczerości i wiarygodności. Dostępny w turystycznych skupiskach i w eksporcie.

Stworzona przez nas nazwa Wa hapa hapa (w Swahili znaczy „stąd”) łączy egzotykę z czytelnością i rytmicznością. Proste, jednokolorowe logo autorstwa Zofii Roguli, łatwe do skutecznej aplikacji w najtrudniejszych, jak plandeka land rovera warunkach, zawiera elementy kojarzone ze zbiorem nerkowców. Ich użycie a także dobór kroju liter sugerują ręczną robotę. Celem było stworzenie wrażenia tradycyjnej lokalnej marki z nowoczesnym etosem.

Nowa Forma Znicza

Nowa Forma Znicza

Nowa Forma Znicza

Polska jest jednym z trzech największych producentów i eksporterów zniczy na świecie. Mimo to dla współczesnego wzornictwa znicze nagrobne pozostają wciąż przedmiotami niewidzialnymi Brak też działań, które mogłyby wynikać z zaangażowania społecznego. Fundacja Projekt Starsi, która zajmuje się osobami w podeszłym wieku narażonymi na przemoc postanowiła zmienić tę sytuację. Na zlecenie Fundacji przeprowadziliśmy proces projektowy i serię badań konsumenckich oraz cykl prototypowania z uwzględnieniem zbieranych na drodze wywiadów jakościowych opinii.

Dzięki temu powstała nowa formy znicza, odpowiadającej potrzebom laicyzującego się społeczeństwa i osób szukających bardziej eleganckiej, minimalistycznej formy a zarazem wrażliwych na jego ekologiczny wymiar, rozumiany jako możliwość wielokrotnego użycia stał się początkiem drogi projektowej. Przez zaproszonego do współpracy projektanta ceramiki została przygotowana do finalna wersja do etapu PoC.