Wahapahapa


W ramach projektu Polska Pomoc, na zaproszenie Fundacji Kultury Świata, wsparliśmy w zakresie wzornictwa i brandingu koncept marki orzeszków nerkowca. W Tanzanii zbiera się rocznie ok. 126 tys. ton orzechów nerkowca. Produkcja nerkowców jest trudna i żmudna a w wielu manufakturach każdy orzeszek wciąż jest rozłupywany ręcznie. A jednak półki sklepów, pełne są różnych opakowań tych produktów. Dla tubylców ceny są za wysokie a turystów wciąż jest zbyt niewielu aby myśleć o skali całego kraju. Pozostaje eksport.

Po wizycie studyjnej i konsultacjach z aktywistami marka została pozycjonowana jako nowoczesny, lokalny produkt z silnym ładunkiem emocjonalnym opartym na szczerości i wiarygodności. Dostępny w turystycznych skupiskach i w eksporcie.

Stworzona przez nas nazwa Wa hapa hapa (w Swahili znaczy „stąd”) łączy egzotykę z czytelnością i rytmicznością. Proste, jednokolorowe logo autorstwa Zofii Roguli, łatwe do skutecznej aplikacji w najtrudniejszych, jak plandeka land rovera warunkach, zawiera elementy kojarzone ze zbiorem nerkowców. Ich użycie a także dobór kroju liter sugerują ręczną robotę. Celem było stworzenie wrażenia tradycyjnej lokalnej marki z nowoczesnym etosem.